Стратегія редагування генома може поліпшити рис та інші культури

Навигация по разделу

Стратегія редагування генома може поліпшити рис та інші культури

Вчені з Каліфорнійського університету в Девісі використовували технологію CRISPR для генетичної інженерії рису з високим вмістом бета-каротину, попередника вітаміну А.

Використовувана ними технологія забезпечує перспективну стратегію генетичного поліпшення рису та інших культур для сільського господарства . Дослідження було опубліковано нещодавно в журналі Nature Communications.

у країнах Азії вважалося, що у кого більше рису – той багатший. Звідси з'явилася традиція посипати молодят цими зернами, що означає бажати їм достатку.

Рис є основною продовольчою культурою для більш ніж половини населення світу. Golden Rice, генно-інженерний рис з високим вмістом бета-каротину, був схвалений для споживання більш ніж у п'яти країнах, включаючи Філіппіни, де дефіцит вітаміну А у дітей широко поширений. Через соціальний вплив дослідники обрали як приклад ознаку високого бета-каротину.

Стратегия редактирования генома может улучшить рис и другие культуры

Традиційна генна інженерія злаків використовує бактерію для перенесення генів, що кодують потрібні ознаки, в геном рослини. У цьому випадку дослідники використовували бактерію, щоб взяти гени, що виробляють бета-каротин, і перенести їх у геном рису. Але ці трансгени можуть інтегруватися в випадкові положення в геномі, що може призвести до зниження врожайності.

«замість цього ми використовували CRISPR для точного націлювання цих генів на геномні безпечні ділянки або хромосомні частки, які, як ми знаємо, не матимуть шкідливого впливу на організм господаря», – сказав автор Олівер Донг, доктор наук, який працює в Департаменті Каліфорнії в Девісі центр патології рослин і геному.

Крім того, дослідники змогли точно вставити дуже великий фрагмент ДНК, який не містить маркерних генів.